FANDOM

*ARTYKUŁ BĘDZIE DOPRACOWYWANY, GDY POJAWI SIĘ WIĘCEJ INFORMACJI*

Gelbus, znany też jako Grindeldore (lub Dumblewald, jeżeli Albus byłby uke) to ship z uniwersum 'Wizarding World' ("Harry Potter", "Fantastyczne Zwierzęta"). Składa się on z Gellerta Grindelwalda i Albusa Dumbledore'a, dwóch najpotężniejszych czarodziejów w historii.

Poznanie się

Chopcy poznali się pewnego lata, gdy byli jeszcze młodzi, w Dolinie Godryka. Gellert przyjechał tam w odwiedziny do swojej ciotki, Bathildy Bagshot oraz by przyjrzeć się grobowi Ignotusa Peverella. Albus zaś mieszkał tam z matką, młodszym bratem Aberforthem i młodszą siostrą Arianą. Tam zapoznała ich ze sobą właśnie starsza pani Bagshot.

Nie jest sprecyzowane, czy ship ten jest kanoniczny, jednak wiemy, że Dumbledore faktycznie był zakochany w Grindelwaldzie. Czy z wzajemnością, tego (na razie?) nie wiadomo.

Ciekawostki

  • Młodych Albusa i Gellerta odegrali Toby Regbo (z lewej) i Jamie Campbell Bower (z prawej). Zagrali ich zarówno w filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci - Część I" jak i w "Fantastyczne Zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda".
  • *SPOILER ALERT* Dumbledore i Grindelwald zawarli w młodości pakt krwi. Przysięgli sobie, że nigdy nie będą ze sobą walczyć.
  • Zdecydowanie popularniejsza wersja tego shipu jest taka, że to Gellert jest seme (tym dominującym) a Albus - uke (tym uległym).